قیمت سکه بهار آزادی ۱۷۷ هزار تومان کاهش یافت

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز(شنبه)نسبت به نرخ روز پنجشنبه (دوم بهمن) معادل ۱۱۷ هزار تومان کاهش یافت و به ۱۰ میلیون و ۲۸۰هزار تومان رسید.

به گزارش اگزیم نیوز، ارزش هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در ساعت ۱۴ امروز(شنبه) به ۱۰ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان رسید، سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز ۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان معامله شد.

در این معاملات هر نیم‌سکه بهار آزادی نیز پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، ربع سکه سه میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی هم در برابر دو میلیون و ۲۵۰ هزار تومان معامله شد.

علاوه بر این، دربازار طلا نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۲۰ هزار تومان و هر مثقال طلا به بهای چهار میلیون و ۴۲۰ هزار تومان رسید.

اونس جهانی طلا نیز امروز یکهزار و ۸۵۶ دلار و ۵۰ سنت فروخته شد.

گفتنی است، بررسی‌ها نشان می‌دهد، هفته‌های گذشته قیمت سکه و طلا متاثر از بازار ارز روند کاهشی داشت و سیر نزولی قیمت ارز روی بازار طلا موثر بود.

همچنین افزایش قیمت اونس جهانی طلا باعث شده تا قیمت سکه در بازار ایران با وجود ثبات نرخ دلار با رشدی نسبی همراه شود. این در شرایطی است که کارشناسان افت بیشتر اونس جهانی طلا در هفته‌های آینده را پیش‌بینی کرده‌اند. کاهش ریسک‌های بین‌المللی پس از پذیرش شکست دونالد ترامپ و معرفی جو بایدن به عنوان رییس‌جمهوری قانونی آینده آمریکا نیز بر این روند تاثیرگذار بوده است.

علاوه براین انتظار می‌رود با آغاز توزیع واکسن کرونا و بهبود شرایط اقتصادی در ماه‌های آینده، میزان استقبال از طلا به عنوان ابزاری برای سرمایه‌گذاری کاهش یابد.

کد خبر 40188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 8 =